czwartek, 1 marca 2018

Śniadaniowe smoothie buraczano-bananowe z nasionami chia

Uwielbiam szybkie śniadania. Smoothie są świetną opcją na każdy dzień. Kilka ulubionych składników i powstaje lekki odżywczy posiłek, w którym dodatkowo można przemycić nie do końca ulubione składniki. Na dobry początek dnia polecam pełną magnezu, potasu i błonnika mieszankę bananów, buraków i nasion chia.

Składniki (1 porcja)
-banan
-1/2 ugotowanego dużego buraka
-łyżka nasion chia
-1/2 łyżeczki esencji waniliowej lub naturalnego cukru waniliowego
-1 szkl. mleka 2% lub migdałowego
-1 łyżeczka miodu

Przygotowanie
Wszystkie składniki umieścić w blenderze. Zmiksować.
W ciepłe dni banana można wcześniej przemrozić.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia:  356,1 kcal
Tłuszcz: 9,1g
Białko: 12,3g
Węglowodany: 52,4g


Smacznego ;-)

Przepis bierze udział w akcji:
Mam smaka na buraka 2018

9 komentarzy:

  1. Pyszności, ach jakie dobre i zdrowe... skorzystam z Twego pomysłu!!! Dziękuję za udział w buraczanej akcji kulinarnej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne i zdrowe, w sam raz na początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za smoothie, ale zjadłabym teraz ugotowanego buraczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ni dodaje buraków do koktajli kiedyś tak się zatrułam że teraz wole unikać;)

    OdpowiedzUsuń

Pieczone pierożki z tuńczykiem i papryką (pieczone empanadas)

Pieczone pierożki goszczą u nas dość często. Pozwalają na różnorodność farszu, a także świetnie  pasują jako przekąska do lekkich zup. Tym r...