środa, 27 lutego 2013

Kakaowe muffinki bez jajek

Macie tak czasami, że w domu brakuje jajek i/lub mleka, a wam niemiłosiernie chce się czegoś słodkiego? U mnie ostatnio jest to na porządku dziennym... Ale wtedy właśnie piekę te muffiny. Mięciutkie i wyrośnięte. Mleko w przepisie można śmiało zastąpić np. mlekiem sojowym czy ryżowym albo naparem z kawy.

Składniki
-1,5 szkl. mąki pszennej
-1 szkl. brązowego cukru
-2 łyżki kakao
-łyżeczka proszku do pieczenia
-łyżeczka sody oczyszczonej
-szczypta soli
-1 szkl. mleka
-6 łyżek oleju
-opcjonalnie dodatki (u mnie wiśnie ze słoika domowej roboty)

Przygotowanie
Suche składniki wymieszać w 1 misce, mokre w drugiej. Wszystko razem połączyć i wymieszać. Nakładać do foremek na muffinki. Piec ok. 20 minut w temp. 180st.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 237,8 kcal
Tłuszcz: 7,3g
Białko: 4g
Węglowodany: 38,7g




Smacznego! :-)

52 komentarze:

  1. Bywa, oj, bywa :) Takie babeczki to świetne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. musze spróbować zrobić to na kawie! <3 i to dziś! robiłaś tak może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) Robiłam nawet niedawno, gdy nawet mleka nie miałam :D 1 szkl. kawy rozpuszczalnej zamiast mleka. Wychodzą pyszne :)

      Usuń
    2. A może być kawa Inka? ;D

      Usuń
    3. sądzę, że bez problemu :-) będą delikatniejsze w smaku po prostu

      Usuń
  3. oj jajka u mnie się w mig kończą, dlatego często kupuję na zapas, bo nigdy nie było tak, żeby się zmarnowały;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite. W sumie chyba bez jajek nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, chętnie bym zrobiła ale niestety nie mam teraz brązowego cukru:( może być zwykły czy to już nie to samo? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. babeczki są pyszne ale bardzo słodkie :)

      Usuń
  6. Ile babeczek wychodzi z tego przepisu ? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo szybkie i bardzo smaczne! Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. SUPER PRZEPIS JAK Z NICZEGO ZROBIĆ COŚ! :)
    Dodałam troszkę kawy rozpuszczalnej, tak 2 łyżki cappuccino i 2 łyżki kakao słodkiego, bo nie miałam gorzkiego w ogóle :) a cukru dałam 0,5 szkl. o i dodałam paczuszczkę budyniu waniliowego i cukru wanil. do sypkich składników, dodałam to mleko no i wyszło super :) ...a ta modyfikacja to taka nie tylko inwencja twórcza, ale i zwyczajny brak składników, aaa i jeszcze zamiast sody dodałam drugą łyżeczkę proszku do pieczenia :D
    jestem w szoku, że wyszły po takim remixie :D :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne, właśnie przetestowałam z dodatkiem drobno posiekanego ananasa z puszki, polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny przepis!!! POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam, wyszły fajne, ale śmiesznie wyrosły im czubki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A może być zamiast cukru brązowego zwykły cukier?

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja dodałam do środka Nutelle, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja dodałam do środka banany i nutellę, a że postanowiłam zaszaleć polałam je z wierzchu czekoladą. Efekt PRZEPYSZNY!!!

      Usuń
    2. Taaa, ja dodałam banany i nutellę, a z wierzchu polałam czekoladą. PYCHOTKA!

      Usuń
    3. Taaa, ja dodałam banany i nutellę i z wierzchu polałam czekoladą. PYCHOTKA!

      Usuń
  14. Czy jeśli chcę upiec ciasto nie jako babeczki, ale w jednej dużej formie, to czas wypieku mi się zmieni ? O dużo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli użyjesz takiej samej ilości składników, to ja bym nie zmieniała :) Ew. po tym czasie można nakłuć (np. patyczkiem do szaszłyków) i sprawdzić, czy nie jest surowe. To nie biszkopt, więc nie opadnie ;) Ale sądzę, że powinno się upie.

      Pozdrawiam!:)

      Usuń
  15. A wiśnie daje pani do środka czy miesza z pozostałymi składnikami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie owoce daję do środka - np. łyżka masy, owoce, łyżka masy. Albo kładę masę a owoce na wierzch, bo gdy ciasto rośnie i tak zazwyczaj owoce chowają się do środka :)

      Usuń
  16. Pyszności wyszły! Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepyszne i w sam raz dla alergików :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyszły rewelacyjne! Robiłam z kawą i moi goście - alergicy byli w siódmym niebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy może być zwykły cukier? Nie mam aktualnie brązowego a mam ochote na babeczki :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej czy wyjada one na mace okriszowej lub owsiane??pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzą, ja piekę tylko na mące orkiszowej. Ostatnio zamiast kawy użyłam mleczka kokosowego z puszki i wyszły bardzo smacznie! Dzieki temu mogłam zrobić dwukolorowy wypiek. A z dodatków najczęściej używam wiorkow kokosowych lub migdałów.

      Usuń
  21. Robiłam z kawą,wyszły gorzkie.Nie wiem dlaczego?rozkroiłam i dałam dżem z czarnej porzeczki.Dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy może być mąka pełnoziarnista ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak :) Jeśli inna niż pszenna to najlepiej byłoby wymieszać z odrobiną pszennej by lepiej rosły

      Usuń
  23. Naprawdę pyszne! Urosły ,nie za słodkie,yummy!! Ja dodałam powidło śliwkowe a do drugiej tury kawałki czekolady :-) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  24. A można dodać aby urozmaicić smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka? Oczywiście, że tak :) Można wówczas dać 1 jajko na 2szklanki mąki

      Usuń
  25. Ile muffinki wychodzi z tego przepisu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis na klasyczną blaszkę, czyli 12szt :)

      Usuń
  26. Ten przepis od jakiegoś roku jest moim hitem na szybki deser;) Najbardziej lubię te muffinki z dodatkiem wiórków kokosowych albo posypane płatkami migdałowymi;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mogę dodać mrożone maliny ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście! aj, kakaowe muffinki z malinami.. aż ślinka cieknie :)

      Usuń
  28. ja podzieliłam ciasto na 2 części jedna z kakao a druga z zmiksowanymi truskawkami ale niestety...zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy mozna zamiast cukru uzyc syropu daltylowego? ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za późną odpowiedź, jestem w trakcie przeprowadzki za granicę.
      Oczywiście, że można :) Ale przyznam szczerze, że jeszcze nie miałam okazji go używać i nie znam jego stopnia słodkości, więc nie doradzę ilości jaką trzeba by było dodać jako zamiennik :)

      Usuń
  30. Witam, dziękuję za przepis. Wyszły suuuuper!!! Zamiast kakao dałam mąkę ziemniaczaną i dodałam jagody, a na wierzch kruszonkę. Zniknęły zanim wystygły. Mniam.��

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za przepis. Pychotki. Zniknęły zanim wystygły. Zamiast kakao, dałam mąkę ziemniaczaną oraz jagody, a na wierzch kruszonkę. Wpisuję w magiczny zeszyt. :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rewelacja, proste, tanie i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  33. Babeczki są przepyszne :-D pierwsze zrobiłam wg przepisu, kolejne zmodyfikowałam. Wychodzą idealnie na mące orkiszowej i mleku bez laktozy, na wierzchu przed pieczeniem posypuję je gorzką czekoladą (czekoladą - min. 92%, a nie zamiennikiem). Dziękuję za przepis! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...