sobota, 23 września 2017

Sałatka z kurczakiem, batatem, jalapeno i guacamole

Ostatnio zakupiłam zbyt dużą ilość batatów. Nadszedł w końcu ten moment, że stwierdziłam, że nie zdążę ich przejeść zanim obeschną. Zmotywowałam się (wszak nie lubię wyrzucać jedzenia) i tak w ciągu jednego dnia powstała sałatka "z tego co znalazłam w lodówce" oraz placuszki z marchewką (przepis na blogu już niebawem). Słodkość batata i delikatność kurczaka świetnie równoważy się z ostrością marynowanego jalapeno i pikantnym guacamole. Efekt mnie pozytywnie zaskoczył.

Składniki (na 2 porcje)
-opakowanie miksu sałat
-duży filet z kurczaka
-duży batat
-2-3 marynowane papryczki jalapeno (jeśli używamy marynowanego w plasterkach, to ok 1-1,5 łyżki plasterków)
-1 pomidor
-1/2 cukinii
-3-4 łyżki guacamole (niezbyt gęstego)
-1 łyżka oleju rzepakowego

Przygotowanie
Kurczaka pokroić w małą kostkę i przyprawić delikatnie solą i pieprzem. Olej rozgrzać na patelni i usmażyć kurczaka na złoto.
Batata obrać, pokroić w kostkę i ugotować na parze.
Jalapeno pokroić w plasterki, cukinię i pomidora w małe kawałki (można użyć pomidorków koktajlowych, wówczas kroimy tylko na pół).
Miks sałat dzielimy na 2 talerze. Na sałacie układamy ostudzonego kurczaka i batata, posypujemy pozostałymi warzywami i jalapeno. Polewamy sałatkę guacamole.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 373,1 kcal
Tłuszcz: 7,3g
Białko: 28,9g
Węglowodany: 55,4g    

Smacznego! :)

17 komentarzy:

  1. Wow, świetnie wygląda ta sałatka- chętnie bym taką zjadła już teraz

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczak i bataty z ostrą papryką? To mnie kupuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie i na pewno tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa sałatka, wygląda kolorowo i sycąco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie:) fajna sałatka

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł, nie wpadłabym na dodanie batata do sałatki, u mnie zawsze ląduje w drugim daniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna sałatka, często takie spontaniczne pomysły dają świetne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo snacznie wygląda :) Wypróbuje przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam takiej sałatki, ale na pewno smacznie zestawiłaś składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym zjadła taką sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, ochoty mi narobiłaś na taką sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Same moje ulubione składnik�� super��

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...