wtorek, 16 stycznia 2018

Kremowy makaron z wątróbką i pieczarkami

Wątróbka w smacznym sosie z dodatkiem makaronu to zawsze pełnowartościowe i sycące danie. Dziś zapraszam na połączenie podrobów z deliaktnymi pieczarkami i kremowym sosem. 

Składniki (4 porcje)
-200 g makaronu
-500 g wątróbki (u mnie jagnięca)
-250 g pieczarek
-150 ml śmietanki 
-150 ml bulionu 
-1 łyżka oleju rzepakowego
-2 ząbki czosnku
-1 cebula
-1 zielona papryka
-koperek lub natka pietruszki

Przygotowanie
Makaron ugotować al dente według przepisu na opakowaniu.
Na patelni rozgrzać olej. Cebulę i czosnek drobno pociekać, paprykę pokroić w małą kostkę. Wszystko razem przemsażyć. 
Pieczarki umyć, pokroić w plasterki, dodać do warzyw i smażyć 5 minut. 
Wątróbkę omyć, oczyścić i pokroić w małe kawałki. Wyłożyć na patelnię. Smażyć wszystko razem aż wątróbka stanie się brązowa.
Dodać bulion i śmietankę. Całość dusić około 10 minut od czasu do czasu mieszając. Jeżeli sos będzie za rzadki można deliaktnie zagęścić mąką.
Na talerze rozłożyć makaron, Wyłożyć po porcji wątróbki z sosem. Całość posypać posiekaną natką pietruszki lub koperku.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 464,4 kcal
Tłuszcz: 15,7g
Białko: 34,5g
Węglowodany: 46g




Smacznego ;-)

8 komentarzy:

  1. Ja należę do tych osób, które lubią wątróbkę, jednak.... jadam ją jedynie przyrządzaną w jeden, chyba najbardziej tradycyjny sposób. Może pora na nowości i urozmaicenie?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze polecam! :) Kiedyś też uznawałam tylko smażoną albo pieczoną z jabłkami i cebulą.
      Od kiedy wróciło mi zamiłowanie do tego składnika zaczęłam próbować innych połączeń, a także sięgnęłam po wątróbkę jagnięcą i cielęcą, które stały się teraz moimi faworytami (chudsze i kruche <3). W dziale "podroby" na blogu jest mnóstwo innych ciekawych inspiracji :)

      Usuń
  2. pomysł z pewnością świetny, ale ja do wątróbki przekonać się nie mogę. Mam tylko jeden przepis, ale to tylko dzięki temu, że był gotowany na warsztatach.....cóż fanką podrobów to ja nie jestem, oj nie...

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie Połówek bardzo lubi wątróbkę (jada głównie drobiową). Myślę, że taki makaron bardzo by mu posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł, nie jadłam wątróbki w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie makarony, chyba dziś na obiad taki zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wątróbkę z pieczarkami tylko ja ją podaję z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale nam smaka robisz na tą wątróbkę :D

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...