czwartek, 1 lipca 2010

Herbata mrożona z kardamonem

Kupując ostatnio kardamon, zobaczyłam na opakowaniu przepis, który od razu musiałam wypróbować. I rzeczywiście. Herbata świetna na upalnie dni, do tego ta nuta wanilii i kardamonu... Zanim zdążyłam wstawić ją do lodówki zniknęła połowa dzbanka ;-)

Składniki (na 1,5l)
-2 torebki herbaty ekspresowej
-płaska łyżeczka kardamonu
-2-3 łyżeczki cukru wanilinowego
-cytryna

Przygotowanie
Zaparzyć herbatę, dodać cukier wanilinowy. Dla wzmocnienia smaku waniliowego, można podczas parzenia herbaty dodać pokrojoną laskę wanilii.
Herbatę ostudzić, wstawić do lodówki.
Przed podaniem dosłodzić do smaku cukrem lub miodem.
Podawać z kostkami lodu i plasterkiem cytryny

7 komentarzy:

  1. Mniam....DZIĘKUJĘ za przepis...Z pewnością wypróbuję:)Dziś jest straaaszny upał...Ufff... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. szczyptę kardamonu dosypuję czasem do kawy. teraz spróbuję w wersji herbacianej..

    OdpowiedzUsuń
  3. to podobnie, asiejko, jak ja ;) Z mocnym kakao z miodem też smakuje rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis, ale ja zamiast cukru waniliowego czy laski wanilii używam waniliowej herbaty Dilmah. Nie używam też cukru, ale miodu. Aha... Wszystkich pasjonatów herbaty zapraszam do Klubu Miłośników Dobrej Herbaty na Facebooku. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kardamon najbardziej w kawie :) mam tylko mały do niego dostęp, ale od czego jest allegro :) Herbatę piłam oryginalną z Indii

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam herbaty mrożonej z kardamonem, ale dzięki wam na pewno tego spróbuję. Mimo wszystko jestem zwolenniczką herbaty mrożonej https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/ice-tea-pl o smaku brzoskwiniowym, której smak wprost mnie zachwyca. Najlepszy napój na aktualnie gorące dni.

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...