piątek, 23 lipca 2010

Kawowe ciasteczka

Ostatnio przeglądałam stare przepisy Doroty i trafiłam na świetne kawowe ciasteczka, które robiłam już wiele razy. Raczej nie jestem za kopiowaniem przepisów z bloga na bloga, ale lubię mieć ulubione 'pod ręką' ;)

więc dziś cytuję:
Składniki
-pół kostki masła lub margaryny (125 g)

-6,5 dag cukru pudru

-1 jajko

-1 żółtko

-2 łyżki kawy rozpuszczalnej (w granulkach, nie w płynie)

-22,5 dag mąki

-1 łyżka mleka


Przygotowanie
Masło pokroić w małą kosteczkę. Umieścić w misce. Dodać 6,5 dag cukru pudru, kawę i mąkę. Wbić jajko. Składniki wymieszać mikserem, następnie zagnieść jednolite, gładkie ciasto. Zawinąć w folię przezroczystą, ochładzać 30 minut.

Ochłodzone ciasto rozwałkować, niezbyt cienko. Szklanką wycinać półksiężyce. Układać je na blaszce, posmarowanej margaryną. Żółtko roztrzepać z mlekiem. Posmarować ciasteczka. Piec 10 - 12 minut w temperaturze 175 stopni.

8 komentarzy:

  1. Fajne są, dodatkowo działa na ich plus to, że mają w sobie kawę, w której ja się ostatnio zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawę uwielbiam, więc może i ja skorzystam z wypróbowanego przepisu..

    pzdr;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne do... popołudniowej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, kawowe wypieki to coś, co lubimy :>

    OdpowiedzUsuń
  5. mysle ze sa smaczne! schrupalabym sobie choc jeden kawaleczek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ciacha! Wszystko co kawowe uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. kawowe.. do schrupania :-)

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...