poniedziałek, 12 lipca 2010

Marmolada arbuzowa

Potrzebuję odmiany od tradycyjnych dżemów. Może... arbuz i cytryna?

Składniki
-1 kg arbuza
-50 dag cukru
-sok wyciśnięty z 6 cytryn
- żelfix 1:1

Przygotowanie
Arbuz pokroić na kawałki, miąższ wydrążyć, dokładnie usunąć pestki, pokroić w niedużą kostkę. Wsypać żelfix, dokładnie wymieszać.
Masę przełożyć do rondla, wlać sok cytrynowy, wsypać cukier. Mieszając, gotować 5 minut. Przełożyć do słoików, zamknąć.
Z porcji powinny wyjść ok 3 słoiczki po 250ml.

19 komentarzy:

  1. cudowne smaki połączyłaś. bardzo jestem ciekawa efektu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna marmoladka, podłapię pomysł, bo grzechu wart!:)
    Pozdrawiam serdecznie, Olcik

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł ! Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam! Jak dla mnie bomba!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajny pomysl na marmoladke! z arbuza jeszcze nie jadlam, ale sprobuje bo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  6. a jak smakuje? może i ja zrobię coś na wzór bo to super idea xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Viridianko, przyznam bez bicia jeszcze nie próbowałam (pomijając oblizanie gorącej łyżki xD), a że mam narazie tylko 3 słoiczki, to szkoda mi zaczynac ;) Na gorąco była ani nie za słodka ani za kwaśna, ciekawy smak :) Sama jestem ciekawa jak smakuje już po ostudzeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł! już mam ochotę na odrobinę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Arbuzowa to widze pierwszy raz. Z checia bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. super dżemik wykombinowałaś:) bardzo lubię arbuza:]

    OdpowiedzUsuń
  11. smak na pewno jest niesamowity, to bardzo oryginalne wykorzystanie arbuza:)

    OdpowiedzUsuń
  12. to próbuj koniecznie i daj znać, jak smakuje. bo brzmi bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe jak moze smakować taka kaofiturka, chyba zrobię, żeby się przekonać, bo za arbuzem przepadam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ha! Arbuzowej to jeszcze nie jadlam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. arbuzowa super szkoda że tak późno zobaczyłam ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy ta marmolada to tylko ten pełen soku miąższ - bo ja widziałem -jadłem ale taki dżem -konfiturę ale bardziej ze skórek arbuza -nie pamiętam czy same zielone czy białe części po obraniu - Ale smak dobry - można się zajadać -Miłych chwil życzę -spokojnej szczęśliwej nocy -Andrzej

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...