poniedziałek, 6 lipca 2020

Ośmiornica po Galicyjsku (Pulplo alla Galega)

Ośmiornica po Galicyjsku to bardzo popularna i prosta w przygotowaniu przekąska prosto z gorącej Hiszpanii. Podawana w wersji z ziemniakami, jak i bez - bardzo często serwowana jest jako starter lub tapa.

Składniki (4 porcje)
-400 g ośmiornicy
-2 ziemniaki
-1 ząbek czosnku
-1 niecała łyżeczka słodkiej papryki
-3 łyżki oliwy z oliwek
-sól

Przygotowanie
Ośmiornicę ugotować w osolonej wodzie. Ziemniaki ugotować w mundurkach. Obrać. Ugotowaną ośmiornicę pokroić w kawałki. Całość umieścić w misce. polać oliwą, oprószyć solą, dodać paprykę. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość dokładnie wymieszać. Podawać na ciepło lub letnio.

Wartość energetyczna (1 porcja) 
Energia: 214,8 kcal
Tłuszcz: 8g
Białko: 16,4g
Węglowodany: 17,1g 


Smacznego ;-)

5 komentarzy:

  1. Na początku trochę się obawiałam, ale genialnie smakuje :) chłopak był pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czad, takim daniem można zaskoczyć bliskich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. test :) bo mi się moje komentarze nie pojawiają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej hej Moja Droga! :* Ja ostatnio rzadziej moderuję! Skupiłam się na wyprzedaży mieszkania do przeprowadzki, apeetytu brak, mało gotuję, nie mam co dodawać chwilowo i ciut rzadziek aktualizuję bloga :) Ten komentarz się dodał, nie wiem czy były jakieś jeszcze :) Pozdrawiam słonecznie!

      Usuń
    2. haha, i ile błędów narobiłam na szybko

      Usuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...