wtorek, 3 stycznia 2012

Pierogi z dyniowym farszem

Okres przedświąteczno-świąteczno-karnawałowy to gorący czas na blogach kulinarnych. A ja jak zwykle bez sił i ochoty do stania w kuchni. Ciężki jest jednak los studenta... Wyciągam z zamrażarki wspomnienie jesieni i poprawiam sobie humor pierogami i korzenną herbatą.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Wam życzę!

Składniki
Ciasto
-50 dag mąki
-jajko
-1 szkl. ciepłej wody
-2 łyżki oleju
Farsz
-ok 1 kg dyni
-20 dag sera feta
-3 ząbki czosnku
-mały kawałek imbiru
-po szczypcie soli, pieprzu, cukru, i curry
Oraz
-kwaśna śmietana
-pestki dyni

Przygotowanie
Dynię myjemy, przekrawamy, i usuwamy gniazdo nasienne. Obieramy, miąższ kroimy w małą kostkę. Czosnek obieramy, przeciskamy przez praskę. Podsmażamy z dynią na oleju, a następnie dusimy, aż dynia będzie miękka. Doprawiamy solą, pieprzem, curry, cukrem oraz obranym i startym na tarce o małych oczkach imbirem. Mieszamy i zdejmujemy z ognia. Fetę kroimy w kawałki. Mieszamy z dynią.
Z mąki, 2 łyżek oleju, jajka i ok. szklanki ciepłej wody zagniatamy elastyczne ciasto. Rozwałkujemy na oprószonej mąką stolnicy. Wykrawamy kółka. Na środek wykładamy porcje farszu. Brzegi zlepiamy. Gotujemy ok. 2 minut od wypłynięcia. Podajemy polane śmietaną i posypane wiórkami.

Źródło: 'Przyślij Przepis!'
Smacznego! ;)

Przepis bierze udział w akcji kulinarnej Pierogarnia

8 komentarzy:

  1. Very nice blog.
    Happy new year from Italy.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wczoraj też jadłam pierogi z zamrażarki, ale takie od Mamy.. najlepsze. nie lubimy sesyjnego czasu..oj nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie brzmi to dyniowe nadzienie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bardzo interesująca propozycja - tym bardziej że coraz częściej promuje się spożywanie dyni

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tu ładnie u Ciebie :-) ja jestem pierogowa panna ale z dynią jeszcze nie jadłam, czas nadrobić.

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...