wtorek, 31 stycznia 2012

Brukselka z kurczakiem po prowansalsku

Wspominałam już pewnie nie raz, że bardzo lubię wszelkiego rodzaju potrawki, lecza itp. z udziałem warzyw. Tym razem zainteresował mnie dodatek wędzonego kurczaka. Szczerze przyznam, że nigdy wcześniej nie używałam wędzonego kurczaka do dań na ciepło. Efekt mi się spodobał.

Składniki
-op. mrożonej brukselki (lub ok. 450 g świeżej)
-puszka pomidorów
-2 ząbki czosnku
-1 cebula
-20 dag wędzonego kurczaka (użyłam filetu)
-2 łyżki ziół prowansalskich
-3 łyżki oliwy
-sól, pieprz, ostra papryka
-zielona pietruszka do przybrania

Przygotowanie
Brukselkę ugotować w osolonym wrzątku przez 5 minut. Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzucić czosnek i cebulę, smażyć 2 minuty. Dodać pokrojone pomidory. Dusić na małym ogniu 10 minut. Przyprawić solą, pieprzem, ziołami i ostrą papryką. Dodać brukselkę i pokrojonego kurczaka. Dusić jeszcze 5 minut, aż smaki się połączą. Posypać zieloną pietruszką. Podawać z ryżem lub pieczywem.

Źródło: Hortex
Smacznego ;-)

2 komentarze:

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...