niedziela, 15 sierpnia 2010

Sernik z brzoskwiniami

Ostatnie kilka dni spędziłam na objadaniu się świeżymi brzoskwiniami. I o dziwo, wciąż nie mam dość. Zamarzył mi się sernik. Ale taki klasyczny, z puszystą pianką. Zawsze obecny w domu, smak z dzieciństwa. Ale brzoskwinki już niestety z puszki ;-)

Składniki
Ciasto
-3 szklanki mąki
-3 łyżki cukru
-5 żółtek
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-20 dag margaryny
Masa serowa
-1 kg twarogu
-2 jajka
-3/4 szklanki
-duży budyń śmietankowy
-1/2 kostki margaryny
-puszka brzoskwiń (45 dag)
Masa bezowa
-5 białek
-torebka kisielu cytrynowego
-szklanka cukru.

Przygotowanie
Z podanych składników zagnieść gładkie, jednolite ciasto. Podzielić na 2 porcje. Jedną włożyć do lodówki, drugą rozwałkować, wylepić spód blachy. Piec 10 minut w temp. 180 st.
Margarynę utrzeć z cukrem. Ucierając, wbijać po jednym jajku, dodawać na przemian proszek budyniowy i ser. Gładką masę rozsmarować na podpieczonym cieście. Brzoskwinie osączyć, pokroić w kostkę. Równomiernie rozłożyć na masie serowej. Piec 70 minut w temp. 190 st.
Białka ubić na sztywno, stopniowo dosypując cukier, a na końcu kisiel. Pianę rozsmarować na brzoskwiniach. Bezpośrednio na nią zetrzeć ciasto z lodówki. Piec jeszcze 30 minut w temp. 160 st.

14 komentarzy:

  1. ja też zajadam się brzoskwiniami, sernik musi być przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten sernik, jest u nas w domu odkąd pamiętam...

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama zawsze go robiła, kiedy od babci skapnął nam się domowy biały ser. i nadal go robi. specjalnie dla mnie... uwielbiam ten sernik... mmm ;] już w ustach czuję jego smak, słodycz owoców i ziarenka twarogu...

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj najadłam się brzoskwiń po pachy, i mam ochotę coś z nimi zrobić bo jeszcze kilak sztuk pozostało (:
    takiego sernika jeszcze nie jadłam, choć mam dużą chęć (:

    OdpowiedzUsuń
  5. i to się nazywa blacha porządnego ciasta! super!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale wielki kawał pysznego sernika!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poproszę wielki kawałek ! Uwielbiam uwielbiam :D szczególnie w wykonaniu mojej cioci. Pychota. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sernik z brzoskwiniami, ślicznie Ci wyszedł ... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To musi dopiero smakowac.... :) Zazdroszczę, bo bardzo lubię i na malutki kawałeczek z chęcią bym się załapała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi też marzy się taki serniczek, więc oczywiście zapisuję przepis :):) pysznie wygląda!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Baaardzo dawno temu, piekłam podobny sernik. Był pyszny i ten właśnie na taki wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...