poniedziałek, 7 stycznia 2013

Paszteciki krucho-drożdżowe

Przepisów na paszteciki przetestowałam już sporo. Ten jest najlepszy na jaki trafiłam. Może to dlatego, że dostałam go od... mamy? :-) Paszteciki z tego przepisu smakują idealnie zarówno z farszem mięsnym, jak i bezmięsnym.

Składniki
-0,5 kg mąki
-2 jajka
-1 żółtko
-2 łyżki śmietany
-2 dag masła
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-2 dag drożdży
-szczypta soli

Przygotowanie
Drożdże rozpuścić w śmietanie. Do mąki dodać jajka, żółtko, rozpuszczone drożdże, proszek do pieczenia, szczyptę soli, masło. Wyrobić ciasto. Rozdzielić na dwie części, rozwałkować, podzielić na prostokąty o wymiarach ok. 4x7cm. Nałożyć farsz i zwijać, posklejać i posmarować jajkiem. Poukładać na blasze wyłożonej pergaminem. Piec w temp. 180st. do zarumienienia.

Smacznego :-)

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie wytrawne wypieki ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to nazwałabym je raczej paluchami :) A przepis prosty, wydaje mi się właśnie, że taki bardzo uniwersalny. Gdyby tak np. zrobić nadzienie z mielonych orzechów i karmelu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis. Juz zanotowałam i chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. I mnie spodobal sie przepis i blog ... trafilam tu szukajac przepisu na wlasnie paszteciki :) teraz "pojede" poczytac twoj blog ...pozdrawiam cieplutko / maugosha

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak! Mamine paszteciki zawsze w cenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jak narazie szukam swojego idealnego przepisu. Twój zapiszę może to bedzie własnie ten

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. aaa, masło do całości zagnieść razem :)

      Usuń
    2. Niestety ten przepis to pomyłka.
      Ciasto wg tych proporcji to kamień nie do rozwałkowania.Musiałam niestety wyrzucić. Proszę sprawdzić proporcje.
      Ciasto jest zbite,twarde nie ma mowy o wyrabianiu.

      Usuń
    3. dziwne. Robię te paszteciki od kilku lat (i kilka osób z bliższej i dalszej rodziny, bo już się rozszedł) i nigdy nic takiego nikomu nie wyszło. Za każdym razem wychodzą miękkie i puszyste, nawet po tygodniowym przechowywaniu gotowych

      Usuń
    4. Były już testowane z farszem mięsnym, cieciorkowym z cebulką, szpinakowo-serowym i mięsnym na ostro i we wszystkim przypadkach było wszystko w porządku

      Usuń

Chilli con carne

Chilli con carne, czyli jedno z najbardziej popularnych dań jednogarnkowych. Syte, rozgrzewające i aromatyczne jest świetną propozycją na ch...