piątek, 16 listopada 2012

Francuskie paszteciki z hummusem i papryką

Zamarzyły mi się krucho-drożdżowe paszteciki. Ale że studia lubią być czasem złośliwe i obfitują w 3 kolokwia w jeden weekend, a wolnego w pracy brak... realizacja mojego marzenia musi się przesunąć... Tymczasem zafundowałam sobie szybką namiastkę tych małych pyszności. A mianowicie paszteciki z..francuskiego ciasta.

Składniki
-opakowanie ciasta francuskiego
-1 czerwona papryka
-ok 160g hummusu (można wykonać samemu lub, tak jak ja, użyć gotowego. Do tego celu polecam hummus naturalny firmy Primavika, którego słoiczek idealnie pasuje na taką porcję)
-żółtko
-ulubione zioła

Przygotowanie
Ciasto francuskie rozwinąć (mrożone wcześniej rozmrozić). Posmarować dość grubo hummusem. Posypać lekko ulubionymi ziołami czy przyprawami. Pokroić na prostokąty (ok 7x10cm). Paprykę umyć, powycinać nasiona, pokroić w paseczki. Na każdy kawałek ciasta kłaść 1-2 paseczki papryki, zawijać. Gotowe paszteciki ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, każdy posmarować roztrzepanym żółtkiem i posypać ziołami. Piec ok 15minut w 200 st.

Smacznego :-)

13 komentarzy:

  1. Fajny i szybki zamiennik :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe danie, chętnie bym podkradła jeden na spróbowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Twój blog został wyróżniony przeze mnie w Liebster Blog.Więcej informacji na moim blogu: http://sylkahaha.blox.pl/2012/11/Wyroznienie-Liebster-Blog.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sante to bardzo dobra firma. Pomimo iż granole mają jak dla mnie za słodkie to i tak cenię sobie jej produkty :) Gramola nadaje sie na muffinki (wówczas nie daje cukru) ale inne produkty są ciekawe i smaczne :)

    A i na tag odpowiem następnym razem :)

    Co do pasztecików to wygladają interesujaco o i smacznie :)

    Mam jeszcze prosbę. mogłabys usunąć weryfikacje komentarzy kodem

    OdpowiedzUsuń
  5. Hummusu nie miałam nigdy okazji próbować, nie wiem nawet jak smakuje, ale przyznam szczerze, że Twoje paszteciki kusza oj kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniały pomysl :) hmm zakąska do zupy? czy bardziej przekąska ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze jeden sposób na wykorzystanie ciasta francuskiego:)popieram.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł na pewno wykorzystam. Gdzie kupiłaś hummus?? Dla takiego leniwca jak ja rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muffinkowe niebo - hummus tez dostałam w ramach współpracy z firmą Primavika :) Ale bez problemu kupisz go w sklepach ze zdrową żywnością i pewnie tych typu 'kuchnie świata' :)

      Usuń
  10. Smakowicie wygląda :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Gazpacho

Ze względu na to, że mam przyjemność grzać się w prawie 30 stopniach nie proponuję dziś rozgrzewających zup czy sytych energetycznych gulasz...