wtorek, 11 grudnia 2012

Kurczak w miodowo-imbirowej marynacie

Kiedy pierwszy raz użyłam miodu do marynaty do mięsa (wówczas była to miodowo-musztardowa marynata do karkówki z grilla), stwierdziłam, że to dodatek idealny. Nadszedł czas na kurczaka. Kto choć trochę mnie zna, zna też moją słabość do imbiru... ;-) Po upieczeniu kurczak jest soczysty, z chrupiącą skórką pokrytą słodkawą glazurą z wyczuwalną nutą imbiru. Efekt wręcz idealny!

Składniki (4 porcje)

-8 podudzi lub 4 ćwiartki z kurczaka
-2-3 ząbki czosnku
-4-5 cm kawałek imbiru
-5-6 łyżek soku z cytryny
-4 łyżki jasnego miodu
-4 łyżki oliwy
-3 łyżki majeranku
-sól morska gruboziarnista
-pieprz czarny

Przygotowanie
Elementy kurczaka umyć, osuszyć i natrzeć solą i pieprzem. Przygotować marynatę: do miski wlać oliwę, sok z cytryny, miód, dodać zmiażdżony czosnek, starty na tarce imbir oraz majeranek - dokładnie wymieszać. Do tak przygotowanej marynaty włożyć kurczaka, dokładnie go obtoczyć. Miskę nakryć folią spożywczą i odstawić do lodówki, najlepiej na całą noc. Piec w piekarniku nagrzanym do temp. 200°C, około 30-40 minut. Kurczaka podczas pieczenia polewać marynatą i sokiem, który wytopi się podczas pieczenia. 

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 529,5 kcal
Tłuszcz: 37,7g
Białko: 25,9g
Węglowodany: 19,7g


 Smacznego!

10 komentarzy:

  1. konkretny obiad :) bardzo fajny pomysł na marynatę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam takiego kurczaka i potwierdzam, że jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodkie+wytrawne, też lubię tę parę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam w miodzie ale bez imbiru, jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smacznie :) pamiętam, że jeszcze jak zdarzało mi się jadać mięso wersja z miodem jakoś nigdy mi nie zasmakowała, ale ostatnio widzę modę na coraz śmielsze łączenie smaków, mięs z owocami, przyprawami stricte cukierniczymi itd. :) warto eksperymentować!

    OdpowiedzUsuń
  6. dla mnie kurczak musi być aromatyczny i obowiązkowo z chrupiącą skórką ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpadłam życzyc wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok i udanej nocy Sylwestrowej! pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...