czwartek, 25 czerwca 2020

Kalafior z jajkiem

Kalafior w formie podsmażonej z jajkiem poznałam dopiero wraz z Lubym. I do dziś nie wiem, jak mogłam nie spróbować tej formy wcześniej. Rewelacyjny jako lżejsza kolacja, podany z pieczywem świetnie pasuje również jako dodatek do śniadania. Koniecznie z dużą ilością świeżo zmielonego pieprzu.

Składniki (2 porcje)
-500 g kalafiora
-2 jajka
-2 łyżki oleju
-sól, pieprz

Przygotowanie
Kalafior ugotować w lekko osolonej wodzie lub na parze. Powinien być miękki, nie chrupiący. Wodę odsączyć, a kalafior rozgnieść widelcem.
Na patelni rozgrzać olej. Wyłozyć kalafior. Wbić jajka. Doprawić solą i pieprzem. Smażyć mieszając. Podawać na ciepło z pieczywem, kanapkami, grzankami lub jako samodzielna przekąska.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 257,6 kcal
Tłuszcz: 19,9g
Białko: 12,5g
Węglowodany: 6,6g



Smacznego ;-)

8 komentarzy:

  1. Jak ja uwielbiam kalafiora! I wiem, że ten przepis to coś dla mnie.
    Pozdrawiam
    https://modnatravelistka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis jest niesamowity:)) zrobiłam wczoraj na kolację to męża był pod wrażeniem ze tak gotuję:)) ale nie zdradziłam ze przepis wzięłam z bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. dodaj do tego jeszcze bułki tartej i mizeria - będziesz w siódmym niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis jest niesamowity:)) zrobiłam wczoraj na kolację to chłopak był pod wrażeniem ze tak gotuję:)) ale nie zdradziłam ze przepis ukradłam z bloga.

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...