piątek, 15 maja 2020

Babka cytrynowa z lukrem

Nikt nie powiedział, że babki są tylko Wielkanocne. Cytrynowa, którą zawsze robiła moja mama świetnie zastąpi niejedno "codzienne" ciasto. Intensywnie pachnąca cytryną, puszysta i wilgotna babka idealna.

Składniki
ciasto
-250 g mąki pszennej
-250 g masła
-250 g cutru pudru
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-5 jajek
-skórka otarta z 1 cytryny
-sok z 1 cytryny
-szczypta soli
lukier
-150 g cukru pudru
-skórka otarta z połowy cytryny
-sok z połowy cytryny
-1 żółtko

Przygotowanie
Foremkę na babkę wysmarować masłem i obsypać bułką tartą.
Masło utrzeć z cukrem. Dodawać po 1 żółtku cały czas miksując. Stopniowo dodawać mąkę, proszek do pieczenia, proszek do pieczenia, skórkę i sok z cytryny miksować dalej.
W oddzielnej misce ubić pianę z białek ze szczyptą soli. Dodać do ciasta i wymieszać łyżką do połączenia (nie miksować). Masę umieścić w przygotowanej blaszce na babkę. Piec ok 45 minut (do suchego patyczka) w temperaturze 180 stopni.
Przygotować lukier. Zółtko jaja utrzeć z sokiem i skórką z cytryny i cukrem. Polać ciepłą babkę i odstawić do ostygnięcia.




Smacznego ;-)

3 komentarze:

  1. Takie proste,a zarazem pyszne ciasto! Babka zawsze na czasie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie i łądnie :) moje nigdy takie kształtne nie wychodziły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka :) faktycznie babka kojarzy się z Wielkanocą, ale ja mogłabym ją jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...