sobota, 3 marca 2012

Zupa z awokado

Znów raz jestem, raz mnie dłużej nie ma... Urwanie głowy robi swoje. Gdzieś pomiędzy bieganiem do pracy a innymi obowiązkami i sprawami, stosuję odżywiająco-wzmacniającą kurację. Muszę doprowadzić się do porządku na wiosnę... Zapraszam więc na zdrową zupę z awokado ;-)

Składniki (1 porcja)
-1 dojrzałe awokado
-bulion (może być z kostki)
-150 ml wody
-pół małej cebuli
-łyżeczka oleju słonecznikowego lub szafranowego
-szczypta soli i świeżo zmielonego pieprzu

Przygotowanie
Cebulę drobno posiekać. Dusić na oleju na małym ogniu ok. 2 minuty, nie dopuszczając do zrumienienia. Awokado obrać, przekroić na pół i usunąć pestkę. Miąższ pokroić na kawałki i zmiksować z bulionem, wodą i cebulą. zupa powinna mieć konsystencję śmietany. Jeśli jest nieco gęstsza można dodać wody. Przelać zupę do garnka i podgrzewać 3 minuty. Doprawić do smaku i podawać z grzankami z pełnoziarnistego pieczywa.
Zupę należy podawać od razu po przygotowaniu, inaczej straci swój piękny kolor ;-)
Smacznego ;-)

7 komentarzy:

  1. Bardzo oryginalny przepis - zapisuję, nie mogę się doczekać, aż go przetestuję:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Zupa z awokado to dla mnie, awokadożercy, coś nowego :D Chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ciekawa zupa. Nie jadłam nigdy zupy z awokado. Samo awokado smakowało mi najbardziej na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. w planach mam jeszcze fajną zupęę krem z awokado z kurczakiem :)

      Usuń
  5. własnie wysyłam ten przepis do niemiec bardzo smaczne oby tak dalej ; *

    OdpowiedzUsuń
  6. Żeby nie straciło koloru można dodać soku z połowy limonki, ewentualnie cytryny. I nadaje jeszcze ciekawszy smak.

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...