piątek, 26 sierpnia 2011

Dorsz po japońsku

Szukając sposobu na zużycie zapasów sosu sojowego przetestowałam kolejny przepis z Tesco Inspiracji. Gotowany dorsz w towarzystwie warzyw, czyli w sam raz na lekkostrawny obiad. W moim domu wszystkim smakowało, mimo że do niedawna wszyscy byli przeciwni potrawom z pikantną nutką. A jak to byłoby u Was? :)

Skladniki
-4 filety z dorsza
-marchewka
-1 mały por
-kawałek świeżego imbiru lub łyżeczka sproszkowanego
-1/2 szklanki wody
-przyprawy: sól
na sos: (proponuję dobrać ilość tak na 'oko' biorąc pod uwagę masę ryby. Moje filety były tak duże, że sos robiłam z potrójnej porcji ;-))
-1 i 1/2 łyżeczki sosu sojowego
-1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
-1/2 strączka papryczki chilli
-1/2 filiżanki wody

Przygotowanie
Do szerokiego rondla włożyć rybę i wlać do niego wodę, tak aby lekko przykrywała filety. Krótko obgotować dorsza (5 – 6 min), a następnie odcedzić go za pomocą sita.
Pora, marchewkę i imbir umyć, pokroić na kawałki o długości 3 cm, a następnie w cienkie paseczki.
Przygotować sos: połączyć wodę z mąką ziemniaczaną, doprawić pokrojoną w drobną kostkę papryczką i wymieszać wszystko z sosem sojowym. Tak przygotowanym sosem zalać warzywa.
Włożyć do rondla rybę, położyć na niej warzywa oblane sosem i gotować na wolnym ogniu pod przykryciem przez ok. 15 min. Podawać z ryżem.
Smacznego ;-)

2 komentarze:

  1. o to coś dla mnie ryba w każdym wydaniu jest dla mnie kusząca :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis na smakowitą rybkę:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...