wtorek, 7 listopada 2017

Jagnięca wątróbka po włosku z makaronem

Tani, pożywny i bardzo prosty w wykonaniu sposób na wykorzystanie wątróbki. W smaku wyśmienita, w towarzystwie warzywnego makaronu posmakuje nawet osobom nieprzekonanym do podrobów. Świetnie się komponuje podana z zieloną sałatą.

Składniki (4 porcje)
-500 g jagnięcej wątróbki
-200 g makaronu
-3 łyżki oliwy z oliwek
-1 cebula
-1 średnia cukinia
-1 mała czerwona lub żółta papryka
-puszka krojonych pomidorów
-1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
-100 g parmezanu lub żółtego sera
-1 łyżeczki bazylii lub oregano
-pieprz, sól

Przygotowanie
Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu.
Cebulę obrać i drobno posiekać. Paprykę i cukinię umyć i pokroić w drobną kostkę. W rondlu rozgrzać łyżkę oliwy. Przesmażyć warzywa przez 2-3 minuty. Dodać pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Przykryć i na małym ogniu gotować około 10 minut. Doprawić pieprzem i solą.
Wątróbkę umyć, oczyścić i pokroić w cienkie paski. Pozostały olej rozgrzać na patelni. Smażyć paski wątróbki aż się zetką i zrumienią.
Do ciepłego sosu dodać ugotowany makaron, dodać bazylię lub oregano i całość dokładnie wymieszać. Rozłożyć do 4 miseczek lub głębszych talerzy. Na wierzchu ułożyć wątróbkę. Podawać posypane parmezanem lub dobrze rozpuszczającym się serem żółtym.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 569,4 kcal
Tłuszcz: 20,3g
Białko: 47,3g
Węglowodany: 46,1g

Smacznego :-)

Serdecznie zapraszam do kolejnej edycji mojej akcji w serwisie durszlak.pl - Sposób na wątróbkę - edycja 2 

Sposób na wątróbkę  

15 komentarzy:

  1. Ależ to apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię wątróbkę, jagnięcej nie jadłam jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie również dzisiaj pysznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Za wątróbkę to ja mimo wszystko podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wątróbkę bardzo lubię, ale w takiej wersji nie miałam okazji spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja na pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysł na jesienną kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że jagnięcej wątróbki jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam podroby więc na pewno by mi posmakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjadłabym, wątróbkę bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię wątróbkę, ale zazwyczaj kupuję drobiową,jagnięcej nie próbowałam, chyba była ostatni w biedrze..muszę poszukać i spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetyczna, tak jeszcze nie robiłam czyli wszystko jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubimy wątróbkę ale jagnięcej jeszcze nie jadłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...