sobota, 14 października 2017

Pierogi z wołowiną i chilli

Pierogi ostatnio bardzo często u nas goszczą. Może dlatego, że w sklepach i restauracjach nie są dostępne i zaczynamy tęsknić za naszymi polskimi smakami. Wpadłam w ciąg lepienia i tylko z farszami eksperymentuję. Tym razem spróbowałam z wołowiną na ostro.

Składniki (ok 35szt)
-500 g mąki pszennej
-1 jajko
-1 szkl. ciepłej wody
-4 łyżki oleju rzepakowego
-800 g mielonego mięsa wołowego
-4 papryczki chilli
-1 cebula
-1 ząbek czosnku
-2 łyżki oleju do smażenia
-pół łyżeczki sosu piri piri lub tabasco
-pół łyżeczki słodkiej papryki
-sól, pieprz
-zioła prowansalskie

Przygotowanie
Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju. Cebulę i czosnek drobno posiekać, zeszklić. Papryczki oczyścić z pestek i pokroić i drobną kostkę. Smażyć z cebulą i czosnkiem 1-2 minuty. Dołożyć mięso. Całość smażyć do ścięcia się mięsa. Dodać sos piri piri/tabasco, słodką paprykę, oprószyć solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Smażyć jeszcze ok 5 minut. Odstawić do ostygnięcia.
Z mąki, jajka, 2 łyżek oleju i ciepłej wody zagnieść elastyczne ciasto. Jeśli istnieje potrzeba można podsypywać mąką. Ciasto rozwałkować. Szklanką wycinać kółka. na środek kłaść farsz i zalepiać pierożki. W dużym garnku zagotować wodę, lekko ją osolić i dodać pół łyżeczki oleju. Pierogi kłaść na gotującą się wodę. Gotować ok 3 minut od wypłynięcia. Podawać z ulubioną zasmażką (u mnie zeszklona cebulka na oliwie).

Wartość energetyczna (1 porcja - 7szt bez zasmażki)
Energia: 610 kcal
Tłuszcz: 19,9g
Białko: 34,5g
Węglowodany: 71,1g 

Smacznego :)

19 komentarzy:

  1. Uwielbiam pierogi! Wersji z chili jeszcze nie próbowałem, ale na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie si prezentują te pierożki, szczególnie uwielbiam te z chilli :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też ciekawy farsz :D Aczkolwiek nadal jesteśmy miłośniczkami pierogów na słodko z serem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja dawno nie jadłam domowych pierogów, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej wersji pierogów jeszcze nie próbowałam, hm może warto! :)
    www.errorkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojojoj, wspaniałe połączenie! Zajadałabym się bez opamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przypomniałaś mi własnie, że już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio robiłam pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie do mnie to też w pewnym momencie dotarło! :D a że tutaj pierogi nie istnieją, to w końcu się przybrałam. A narzeczony jaki szczęśliwy! :D

      Usuń
  8. Chyba każdy kocha pierogi ;) Twoje wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pikantne z mięsem, to ulubiona wersja mojego męża, na pewno byłby uszczęśliwiony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie wyglądają :) z chęcią wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...