niedziela, 1 kwietnia 2012

Zupa krem z dyni

Jest kwiecień. Za oknem... sypie śnieg. I to tak, że świata nie widać. Buntuję się. wyciągam z zamrażarki słońce i dostarczam organizmowi dawkę witamin. Od razu trochę lepiej. Tylko za długimi spacerami tęskno...

Składniki:
-1 kg dyni
-2 jabłka
-duża cebula
-2 łyżeczki curry
-1/2 łyżeczki ostrej papryki
-5 szklanek bulionu warzywnego
-3 łyżki masła
-tortelini
-opcjonalnie: kilka świeżych listków szałwi

Przygotowanie
Dynię pokroić na kawałki, usunąć włóknisty środek razem z pestkami. Miąższ odkroić od skóry, pokroić na duże kawałki. Cebulę obrać, grubo posiekać.
Masło stopić na patelni, wrzucić cebulę, mieszając zeszklić. Dodać kawałki dyni i jabłka. Oprószyć curry i ostrą papryką, wymieszać. Dusić na małym ogniu 3 minuty pod przykryciem. Zalać bulionem warzywnym, gotować na małym ogniu, aż dynia będzie się rozpadać (15-20 minut). Przyprawić do smaku szczyptą soli i pieprzu.
W garnku zagotować osoloną wodę, wrzucić tortellini, ugotować wg instrukcji. Odcedzić. Listki szałwi umyć (obecnie ich mi niestety zabrakło), osuszyć. Zupę zmiksować lub przetrzeć przez grube sito na gładki krem. Rozlać do miseczek. Do każdej włożyć porcję tortellini. Udekorować szałwią.
Smacznego ;-)

6 komentarzy:

  1. ciekawe jak smakuje:)
    ps. warto usunąć weryfikację obrazkową bo wnerwia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj marzy mi się taka zupka, a ponieważ niedawno widziałam dynię na targu chyba spełnię swoje pragnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym skosztowała. Zupa z dyni jest pyszna.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada pysznie wlasnie mam dynie i nie wiem co z niej zrobic :) moze wyprobuje Twoj przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieje, ze snieg juz stopnial? ;)

    U mnie tez jeszcze trzy dynie czekaja na konsumpcje, pewnie zakoncza jednak zywot upieczone... :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...