poniedziałek, 11 marca 2019

Indyk w sosie cukiniowo-porowym

Sos powstał w wyniku robienia porządków w lodówce i okazał się pyszny. Lekko kremowy przyjemnie komponuje się z mięsem drobiowym. Równie dobrze poza indykiem można przygotować w ten sposób np. kurczaka. 

Składniki (4 porcje)
-500 g mięsa z indyka
-mała cukinia
-100 g pora
-pół cebuli lub 1 mała
-2 trójkąciki serka topionego (ok. 50g)
-100 ml śmietanki kremówki
-ząbek czosnku
-500 ml bulionu
-1 łyżka mąki
-listek laurowy
-ziele angielskie
-sól, pieprz
-2 łyżki oleju

Przygotowanie
Mięso umyć, oczyścić i pokroić w kawałki. Cebulę i czosnek obrać i posiekać. W rondlu z grubym dnem rozgrzać olej, zeszklić cebulę z czosnkiem. Zalać bulionem, dodać mięso, listek laurowy i ziele angielskie.
Cukinię i por obrać, pokroić w kawałki. Dodać do garnka. Gotować do miękkości mięsa i warzyw.
Wyjąć mięso, listek i ziele angielskie. Całość zblendować. Włożyć mięso z powrotem. Dodać pokrojone serki i śmietanę. Podgotować do rozpuszczenia, mieszając. Zagęścić mąką rozmieszaną w zimnej wodzie.



Smacznego :-)

8 komentarzy:

  1. Moja Mama byłaby zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne danie, u mnie też się zdarza, że przegląd lodówki i szafek daje w efekcie coś smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie byśmy spróbowały tego sosu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis na sos. Nie jestem fanką mięsa z indyka więc pewnie na talerzu wyląduje pierś z kurczaka, ale na pewno muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis, choć u mnie nikt nie przepada za mięsem z indyka, jedyną formą "przemycania" jest chili con carne, z mielonym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a my kochamy indyka i ten przepis bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis, ale rzadko jem indyka

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...