niedziela, 30 września 2012

Zupa grzybowa ze śmietaną i jajkami

Moja współlokatorka wie, jak mnie wymęczyć. Wróciwszy z wypadu do lasu przywiozła reklamówkę pachnących skarbów. Część postanowiła ususzyć. Wiecie co znaczy zapach suszonych grzybów w mieszkaniu przez kilka dni? Nie mogłam się mu oprzeć... Tak oto dziś powstała zupa ze śmietaną i jajkami :-)

Składniki
-garść suszonych grzybów
-5 dag masła
-1 mała cebula
-4 łyżki mąki
-litr bulionu
-3-4 ziemniaki
-200ml śmietany 30%
-1/2 pęczka koperku
-sól, pieprz, ocet
-4 jajka

Przygotowanie
Suszone grzyby przebrać, opłukać, zalać wodą i odstawić do namoczenia. Cebulę obrać i drobno posiekać.
W dużym rondlu lub garnku rozpuścić masło. Wrzucić cebulę i przesmażyć na złoty kolor. Oprószyć ją mąką, wymieszać  smażyć jeszcze 1-2 minuty.
Powstałą zasmażkę zalać kilkoma łyżkami ostudzonego bulionu. Rozmieszać dokładnie. Wlać resztę bulionu i zagotować.
Ziemniaki obrać, pokroić na kawałki. Wrzucić do zupy razem z grzybami. Gotować do miękkości (ok. 30 minut). Zupę zagęścić śmietaną. Wsypać umyty i posiekany koperek. Doprawić do smaku solą, pieprzem oraz octem.
Na koniec do zupy kolejno wbijać jajka (najwygodniej wbijać jej na chochelkę i razem wkładać do zupy, zsunąć, gdy się zetnie).

Smacznego ;-)

10 komentarzy:

  1. O tak, taka zupa świetnie pasuje na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem dopiero na etapie przekonywania się do grzybów. Gdybym spróbowała Twojej zupy, pewnie polubiłabym je od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki nie jadłam zupy grzybowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. koperek w zupie- i już mam ochotę!:)))
    Pozdrawiam równie ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. az zapachnialo przez ekran monitora....pyszna misiala byc...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychoty, ja jeszcze grzybowej nie gotowałam, ze świeżych grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupa z leśnych grzybów to jest to! A zapach rozchodzący się po mieszkaniu pamiętam z dzieciństwa, kiedy tata czyścił grzyby na kuchennym stole :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zupy grzybowe, kojarzą mi się z jesienią oraz Wigilią, Twoja zupka pysznie wygląda, pozdrawiam cieplutko :-).

    OdpowiedzUsuń

Kubańska kanapka Cuban Sandwich

Po małej przerwie od kanapek powracamy do weekendowego testowania. Pora na wypełnioną po brzegi kubańską kanapkę. Cuban Sandwich powstała w ...